11/08/2008

International String Trio @ Mohonk Mountain House

 ボストンから車で4時間、ニューヨーク州はニューパルツにあるモーホンク・マウンテン・ハウスに来ました。その湖畔にある山荘で結婚式のギグです。すさまじい霧でございました。その山荘に着いたのは午後4時ごろだったのですが、『本当にまだ太陽は出てるんかいな』と思うほど暗かったです。

After four hours of long drive from Boston, we arrived at Mohonk Mountain House. We have a wedding gig at the lakeside hotel. Besides all, the place was extremely foggy, and as we were closing by, the fog was thickened more and more. The time was only 4 o'clock in the afternoon but it was dark and I could not believe the sun was still up.

高級リゾートだけあって、中も豪華な造りでした。
The mountain house is actually the high-class mountain resort so the interior design is exceptionally luxurious.

 山荘はモーホンクの山河と共に濃霧に包まれていました。幻想的な写真がたくさん撮れました。建物や雰囲気を見てロシア人のスラーバは『アジア風だね』と言い、日本人の私は『ヨーロッパ風だね』と思いました。二人とも霧があるとなぜか異国情緒を感じるらしいですね。
The mountain house and the natural surroundings were covered with a dense fog. I could take lots of illusory photos. Slava, who grew up in Russia, said "it's like somewhere in Asia" after he saw the building and the atmosphere. Contrary I the Japanese thought it was European atmosphere. Well, I think we both were feeling foreign air about the place with a thick fog.

 夜になり霧が晴れました。私は4時間の運転の後に4時間の演奏で疲れきっていたのですが、また自分自身の写真を撮るのを忘れていたので、建物をバックに記念撮影です。あまりにも貧相になってる私を見て、スラーバが「お前、この山荘に取り憑いてる地縛霊みたいだぞ」と言い、撮り直しをさせられました。撮り直した写真が下の写真です。
The fog was lifted at night. I took this photo at the mountain house but I was terribly exhausted after four hours of drive and four hours of playing. Slava said to me with the spiritless face that I looked like the ghost which was possessing in this place and haunting people. I was ordered to retake the photo. The retaken photo is on the below.

から元気
Fake pep

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!