7/05/2008

Back to the Big Apple

 独立記念日のギグが無事に終了し、岸に帰って来た時はすでに夜中の12時を回っていました。駐車場が1時に閉まるというので、焦っていたのですが、閉まる前に戻って来る事ができました。3人とも疲れきっていて、リーダーのジョージからも、ウチで休んでいってもいいよ、と言われたのですが、エンリケが翌朝にニューヨークで仕事があるそうなので、頑張って運転して帰ることにしました。いやー、疲れました。助手席のエンリケは疲れ過ぎてて30分後には、もはや機能停止状態になってました。なんか会話してても全然ワケの分からない事を言っていて、なんかヘキサゴンの上地君とでも話しているような錯覚におちいってしまいました。その後、私はアバンギャルド・ジャズをヘッドホンでガンガン鳴らしながら睡魔と闘いながら、ひたすら車をニューヨークへと走らせました。

The Independence Day gig was finally over, and the time was a little after midnight when we came back to the wharf. We were afraid a bit because the parking area would be closed at 1am but we had to play till 11:30pm. Well we could come back before it closed. All three of us were exhausted and the band leader, George Farrell, actually offered us shelter but unfortunately Enrique had a gig in the morning of the next day. We hit the road about 1am and Enrique on the passenger's seat was out in a half an hour. On the driver's seat, I was fighting off the sandman by putting the volume way up on the headphone and listening to Avant-gaurde jazz.

 エンリケをブロンクスの家まで送り届け、私が家に着いたのは朝の5時半ごろでした。18時間ぶりの我が家でした。夕方ぐらいにジョージから『事故らなかったか?』と電話がありました。なんとか、無事に着けましたよ。そんな電話くれるなんて、あんた、いい人だね。

I dropped Enrique at his place in Bronx and came back to home around 5:30am. Home sweet home after 18 hours of absence. George called me in the evening just to check in if, first, we were alive, and second, we had arrived to New York without missing any parts of our bodies. Thanks for the kindest call, George. We miraculously made it to New York......without missing any parts of our bodies.....and we are alive too.

Illustration: やすらぎ庵

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!