7/01/2008

Arnold Arboretum of Harvard University

 私の車も無事に戻ってきて、今日はさんざんお世話になったアンナと車で買い物に行き、夕方にはハーバード大学アーノルド樹木園に来ました。はあああ、なんと幸せなひと時なのでしょうか。心地いい日差しの元、ベビーカーを押して緑の中を散歩しました。なんでしょう、『あったかい家庭』の疑似体験ができました。この樹木園には何度も足を運んだことがあるのですが、今日は私には見たことのない景色が見えました。

I finally got my car back. I took Anna and her babies to Arnold Arboretum for a walk. Aaahhh, I had a fabulous time in there. Under a pleasant sunlight, I was pushing a stroller into the woods. This is like a virtual reality of a warm family. I have come to the arboretum quite a few times, but today, I could see the view I have never seen before.

これ、クルミの実だそうです。へー、こんな色なんですね。熟した茶色いのしか知りませんでした。
This is an English walnut tree. I did not know the color of the nut is green before it is ripen.


No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!