7/16/2008

Happy birthday, Yuuichi!

 今日は優一君の1歳の誕生日です。たくさんの人がお祝いに来てくれました。

It's Yuuichi's 1st birthday. He had so many guests at our place to celebrate his very first birthday.


お父さん手製のアンパンマン・ケーキです。
Father's homemade cake. It is the face of the famous Japanese cartoon character, Anpanman.


 岡山県の風習らしいのですが、子供の1歳の誕生日に『一升』の米か餅を背負って歩かせると、『一生』食う物に苦労しないそうです。トモコさんが日本全国の風習だと力説していましたが、東京では聞いたことないよ………
This is an old custom of Okayama, where Tomoko is from. On the 1st birthday, if the baby can walk with issho (1.8 litres) of rice, the baby would be all set for the food for the entire of his issho (life). It's a homophone. So, what he has on his back is about four pounds of rice. He was crying so hard but actually could walk a bit.

 楽しい誕生日パーティーでございました。ノリちゃん、トモコさん、ありがとうございました。そして、お疲れ様でした。二人とも、エラい長いこと準備してましたからね。優一君がこのお父さんとお母さんの苦労と愛情を知るのはいつの日か……………

It was a fun party! Thank you Nori & Tomoko. Now you can have a rest because they were working for this party all day yesterday and all day today. Well, when will Yuuichi realize his parents' troubles which they go through for the love of their son?

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!