7/04/2008

Independence Day 2008

仕事場で見かけた『独立記念日ケーキ』
The Independence Day Cake. It was the Patriot's Day cake a few months ago.
 アメリカは独立記念日でございます。ついでに申しますと私の13回目の渡米記念日でございます。私は95年の7月4日にアメリカに来ました。たぶん、厳密に言えばアメリカ国内に入ったのは7月3日なのですが、最終目的地のボストンに着いたのは4日なので、4日にしときましょうよ。ま、何はともあれ、今日のめでたい日をめでたい所、すなわちボストンで過ごす事になりました。独立記念日のパーティーの仕事で親友のエンリケと共にボストンに来ました。渋滞を考慮に入れて早めにニューヨークを出たら、早く着き過ぎてしまい、ギターセンターという楽器屋で時間をつぶしました。私にとって全ての楽器屋とCD屋はトイザらスと同じなので、何も買わないようにするのに苦労しました。

It is the Independence Day in the States. It is also my 13th anniversary of immigrating to America. Well, strictly speaking, my flight arrived in New York on the night of July 3rd but I arrived in Boston, which was the last destination, on the morning of July 4th, so July 4th it is. Anyhow Enrique and I drove all the way down from New York City to Boston for a gig today. We left NYC early because we were expecting some holiday traffic but we did not hit any and arrive two hours early for the gig. We went to Guitar Center and killed time in there. All the music shops and CD shops are like Toys'R'Us for me so I was fighting not to buy anything.
 ギターセンターの駐車場で偶然、旧友で素晴らしいドラマーのホルヘ・ペレツと再会!昔はよく3人でセッションしまして、一緒にツアーにも行きました。懐かしい!
Enrique and I bumped into our old friend and great drummer, Jorge Perez at the parking area of Guitar Center. We used to play sessions a lot and went to a tour as well. Oh what a wonderful coincidence!

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!