7/26/2008

Sarina Suno Quartet in Washington Square Park

 6月2日以来、ほぼ2ヶ月ぶりにワシントン・スクエアに帰ってきました。こんなに間があいてしまった理由というのも、ニューヨークは暑い日がずーっと続いていまして、あんまり外に出て演奏する気になれなかったのです。それに加えて、サリナちゃん達が多忙を極めていたので、機会を見つけられぬまま、あれよあれよという間に2ヶ月も経ってしまったというわけです。お陰で恐ろしくヒマだった私は、読みかけの長編小説をいつもの5倍のスピードで読み進んでしまいましたよ。幸い今日は天気がいいのに気温も暑すぎず、良い演奏日和となったので、書を捨て、町に出たというわけです。
 土曜の昼だったので人出がいつもよりも少なく、ちょっと心配しながらスタートしたのですが、弾き始めるとたくさんの人が立ち止まって聴いてくれていました。久々の外での演奏は気持ちよかったです。ストリート・パフォーマンスの良さは、気が向いた時にパッと公園に行っても、常に聴いてくれるお客さんがいることです。ミュージシャンの役得ですよね。

Busking in Washington Square. We had not come to the park for almost two months since June 2nd. It had been just too hot to play outside and also Sarina & Hara were extremely busy, hence the two months of absence. We had the perfect weather to play today; the sun was shining and it wasn't so hot.
There were substantially less people walking by in the park today, so we were worried a bit before we start. In the end, many people stopped walking right in front of us once we started playing and we had pretty good clouds all the time. The greatest advantage to do street performance is that there is alway somebody who listen to us whenever we feel like playing. Playing what you love the most whenever you like. I think this is the best mindset for musicians. That was a good performance.

 サリナちゃんとハラが日系のパン屋さんでメロンパンを買って来てくれました。懐かしい味でございました。
Sarina & Hara brought "Melonpan" which, I think, is the second most popular sweet bakery product in Japan only next to "Anpan." I haven't had this for a long long time.

Hara Garacci (Guitar) &
Nick Falk (Drums)

Sarina Suno (Violin)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!