7/30/2008

Sarina Suno Quartet in Greenwich, CT

 先日の7月19日にスラーバのバンドでグリニッチという高級住宅街で演奏した事をブログに書きましたが、今日はサリナちゃんとハラのバンドで、そのグリニッチに帰ってきました。さて、私、ボストンで豪邸をいやというほど見てきました。先々週もグリニッチの豪邸で演奏しました。ですが、今日訪れた豪邸は私の長年のミュージシャン生活の中でも群を抜くものでした。上には上がいるものでございますね。今までのがミリオネア級の豪邸だったとしたら、今日のは正しくビリオネア級の大豪邸でございました。湖に面しただだっ広い敷地に屋敷が二つあります。自宅とゲストハウスなんですが、その迫力から言ったら、まあ本丸と二ノ丸ですわ。二ノ丸に車を置いて、本丸まで帰るのに3分以上かかりました。ゲストの車もそんじょそこらの高級車ではなく、高級車メーカーのフラッグシップ・モデル、すなわちベンツのSクラスやBMWの7シリーズが本丸と二ノ丸の間をズッッラーっと並んでおりました。室内プールは映画のセットのようでしたし、これまた高そうな鹿の石像がありました。

I came back to Greenwich, Connecticut today with Sarina & Hara's band, where I played the wedding gig a couple of weeks ago. Well, I have seen all kinds of mansions in Boston however this is exceptional. Maybe the mansions I had seen was the millionaire-class and the one I saw today was the billionaire-class. There are two buildings, the main house and the guest house, on the vast estate facing a beautiful lake. I parked my car by the guest house and took me more than three minutes to walk back to the main house. In between those houses, tons of luxury cars of the guests were parked. The cars were not just ordinary luxury cars; they were all flagship models like Mercedes S-class, BMW 7 series, etc. The indoor swimming pool was like a set of a Hollywood movie and there was an expensive-looking stone sculpture of deer.

 なんでしょう。もう住む世界が違いすぎて、較べられる事すら見つかりません。負け犬が何に対して遠吠えしていいか分からない状態です。月とスッポンというのは、こういうのを見た人が開発した言葉なのでしょう。

 こうして私はたっぷりと異次元をさまよったあと、ウサギ小屋に毛の生えたような家に帰りました。

What have I seen just now? It is just so different world and I cannot find anything to compare with. In Japan, there is a saying, The underdog howling from afar, meaning even if the losers say anything, it always sounds like just howling or yelping from afar. Well, I don't even know what to howl about. I can't express this extraordinariness of what I've seen. As different as chalk from cheese. no, more than that. In Japan, we say "as different as moon and turtle." It's more accurate in this case.

After I strayed in this different dimension, I went back to my rabbit-hutch apartment.

サウンドチェック中
Sound checking

セットの合間に休憩です。
Having a rest between the sets.

Sarina Suno (Violin)
Hara Garacci (Guitar)
Marko Djordjevic (Drums)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!