7/24/2008

WaFoo rehearsal

 さて、ようやく嵐も過ぎ去り、今日は日本人バンドWaFooの久々のリハーサルです。私は器の大きい男なので、自分の力量をひけらかすような事はしたくないのですが、ここ数週間パーカッションばかり練習していて、以前よりも数百倍ウマくなったと思うのでございますよ。今日は普段は私を蔑みの目で見ているメンバーたちを蔑み返すため、そして皆からチヤホヤされるために、この場に挑んだのでございます。
On the evening after the stormy day, I had a rehearsal with the Japanese band "WaFoo." It has been a while since we had our last rehearsal. I personally was psyched to get back on the band rehearsals because I think I got a lot better as a percussionist and knew that I was going to blow the band mates away with my new skills. Ha-ha.
 ただ、ここに痛恨のミスがありました。私はこのバンドでは『下っ端』の役柄でございました。お芝居とかでは、下っ端の人がいろんな役をこなすことになってて、1つの芝居の中で同じ人が最初に悪人に斬られる男Aをやって、キングコングに追われる聴衆Bをやって、火だるまになって天井から落ちる男Cをやったりするじゃないですか。(いったい何の芝居じゃ?)。私がこのバンドではちょうどそういう立ち位置になっていて、パーカッションのみならず、チェロや三味線など、他のあらゆる仕事をこなすことになっていたのでした。今日のリハは半分以上チェロを弾かされました。あ〜あ、パーカッション、一生懸命に練習したのに誰も褒めてくれんかった。心の痛みに効く痛み止めってないかしら。ああ、愛が欲しい。
I was going to kick everyone's butt and ready to bust out, however I was forgetting something very important. I am the lowest piece of the totem pole in this band and I have to play whatever they need me to play like percussion, cello, shamisen etc. I played the cello on more than half of the tunes today and couldn't really show off my brilliant percussion chops. Oh well, percussion is great but I have so much more I have to do. Oh I need love.... Or I need somebody whom I can kick butts...

リハの後にみんなでステーキハウスに行きました。
We all went to a steak house after the gig.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!