7/29/2008

Session @ Joe's

Joe Hertenstein (Drums)
 トランペットのレックスから電話があり、『セッションでベーシストが来れなくなったんだけど、ヒマだったら一緒にセッションやらない?』とのことでした。ま、ホントにヒマだったので、ベースを担いで行ってきました。初めて会うドラムのジョーのアパートはウチから目と鼻の先で、車で5分とかからない所に住んでいました。ジャズのジャムセッションで、レックスとこれまた初めて会うギターのラリーと4人でケニー・ウィーラーの曲やオリジナルを弾きました。1時間ほどの短いセッションでしたが、楽しく、勉強になったセッションでした。そしてなにより、今日は2人ほど新しい友達ができました。家も近いし、またセッションしたいですね。

My buddy Lex the trumpeter gave me a buzz last night and asked if I could sit in for a session for today because his bass player wouldn't be able to make it. I said "yes of course." Session with good players is always like my field day. I went to the apartment of Joe the drummer whom I had never met. He actually lives five minutes from my place as the crow flies. Lex, Joe, Larry the guitarist whom I had never met either, and I played Kenny Wheeler's tune and some originals. It was only one-hour short session but was fun and challenging session, moreover, I made two new friends. Since we live so close, I'd love to do sessions again with them.
Lex Samu (Flugelhorn) &
Larry Corban (Guitar)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!