7/23/2008

Sarina Suno Quartet @ Thailand Cafe

Sarina Suno (Violin)
 今日はサリナちゃんとハラのバンドで、いつものタイランド・カフェでのギグでございます。そして、いつものように満席でした。ここは本当にいいハコです。店長さんも店員さんもいい人たちだし、いつも満席で料理も美味しい。ミュージシャンにとっては至れり尽くせりなのでございます。

The usual gig with Sarina and Hara at the Thailand Cafe in the East Village. This venue is just perfect for musicians; the owners and the waitresses are nice, the place is always packed and the food is great! I love this place.
Hara Garacci (Guitar)
 今日も楽しいギグだったのですが、今日だけはいつもと異なる状況でした。それは外がとんでもない嵐だったのです。客足も自然と止まり、店内はいつの間にかすっからかんになっていました。うーむ、これだけの嵐は久々に見ましたね。帰る時にドアの所で立ち尽くしてしましたよ。天災は忘れた頃にやってくる。ああ、私のほのぼのとした1日が目の前で崩れさり、嵐に吹き飛ばされていきます。突然の修羅場に戸惑いながらも、腹をくくって、嵐の中へと大きなベースを担いで飛び出しました。雨風のみならず、あちこちに川ができていて、歩きにくいこと、はなはだしかったです。地下鉄で帰ろうか、ベースをカヌーにして家まで帰ろうか、迷いましたよ。

It was a fun gig as always except one problem we had. It was raining like cats and dogs. Unfortunately our gig can not be rained off. By the time we ended the night, there was almost nobody left at the venue. The real problem was when I stepped out from the restaurant to go home. It was still pouring but I could not use an umbrella with my big bass on my shoulder, so I and my poor bass were bloody drenched as a matter of seconds. I could use my bass as a canoe and go home.
Nick Falk (Drums)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!