6/30/2008

Boston Common

 明日の朝まで車が修理から帰ってこないので、今日はボストン観光を決め込みました。ボストン・コモンという一応全米で最古の都市公園に来ております。ボストンにいた時はたま〜に来ていたのですが、久々にあらためて来ると、なかなか感慨深いものがありますな。この公園に来るか、通り過ぎるかする時は、たいがいは仕事に行く時でしたからね、観光で来てみると違う景色に見えます。

My car is in garage and I cannot get it back till tomorrow, so I decided to do some sightseeing in Boston. I came to Boston Common which is the oldest city park in the US. When I was still living in Boston, I walked by or walked through this park a lot. I have not been here for a long time so it feels much different. I almost always came to Boston Common just for gigs, so I have almost never came here for a walk. No wonder it feels different.

 ここに座って周りを眺めていると、昔の事をいろいろと思い出しますねぃ。若い頃は電車代をケチってよく歩いてギグやリハーサルに行ってましたから、繁華街に近いボストン・コモンをよく通りました。ここは美しい公園なのですが、私が思い出すことといったら、「あそこのホテルで毎週ギグがあったなぁ、そこのラジオ局でも何回か演奏したなぁ、おっ、あの教会でピアニストの友達のコンサートをやったっけ」と、仕事のことばかりです。まったく、私はどんだけ貧乏していたのでしょう。『貧乏ヒマなし』を地で行く生活でしたが、全くヒマがなかったというわけでもなかったので、今から思うと、もう少し遊んでもっと青春を楽しんでおけば良かったと思います。私、ボストンに10年も住んでましたが、驚くほど何にも知らないんですよね。ま、今からでも遅くありませんね。これから見聞を広めていくことにしましょう。

The view from this park recalls me old memories. I used to walked to everywhere to the gigs and to the rehearsals. Boston Common is located right by the downtown Boston so I walked through this park often. This is such a beautiful park but the things I remember are like "I had a weekly gig on that hotel on the South. I have been to that college radio station several times for the live recording. Wow, I remember the church on the West, where I played my pianist friend's concert at." etc. All about the jobs I did. I had lived in Boston for ten years but, sadly, I know so little of it. "The poor have no leisure" but if I think back, I should have enjoyed my youth a little more. I guess it is never too late. I will enlarge my experience in Boston.

 フロッグ・ポンドでございます。子供が遊べる浅い水場なんですが、私がまだ大学生だった時分には夏に小さい特設ステージがこの水場の上に設けられ、そこで夜にジャズを演奏しておりました。下が水でしかも暑い盛りだったので、水が気化しまくっていて、ステージ上は湿度がメチャクチャ高いわ、空気が生温いわで、大変でしたねぃ。今でも仮設ステージを作って、やってるのかな?
This is the Frog Pond. It's just a huge playground with shallow water for kids. When I was still in the college, they used to install a temporary stage on the pond and we music students play on that. It was so steamy on the stage because we were basically right on the top of the shallow water pool and the water in it was evaporating like crazy. I wonder if they still do the same concert series in the Frog Pond.


初代大統領ジョージ・ワシントンの銅像です。
The statue of George Washington the first President of US.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!