6/02/2008

Sarina Suno Quartet in Washington Square Park

 向暑の候、皆様はいかがお過ごしでしょうか。2008年も半分が過ぎ、後半戦が始まりましたね。この季節は私にとっては避けて通れぬ花粉症の季節でして、3月と6月はクラリチンが欠かせない生活になっております。

We are finally getting some summery hot sun. The year 2008 is half over and the second half of the game has begun. To me, around this time is the unavoidable hay-fever season and I have to keep taking Claritin-D everyday in March and June.

 月初めの週初めの今日もサリナちゃんとハラとデイヴィッドと一緒にワシントン・スクエア・パークに来てます。天気も良く、大勢の人たちが公園で昼食をとったり、仕事や授業の合間にしばしシエスタ(午睡)を楽しんでおりました。

The Monday today is not only the beginning of the week but also the beginning of the month. Four of us, Sarina, Hara, David & me, came to Washington Square Park to play good music. Lots of people were in the park having lunch, having a siesta in between their jobs or classes and enjoying the sunlight.

 イタリアの天才軍師ガリバルディの銅像です。この銅像の前で演奏しようとするも、いつものパーク・レンジャーがやって来て、場所を移動させられてしまいました。
The bronze statue of Giuseppe Garibaldi, the genius Italian strategist. We were going to play in front of it but the park ranger who is always there told us to move and find different spot. Oh well.

 今日も楽しく演奏させていただきました。パーカッショニストのデイヴィッドと彼自慢の『ディッシュ』(詳しくはコチラ)も炸裂していました。今日はいつもの北東の角ではなく、ちょっと南側のスポットだったのですが、ベンチが多い所で、しかも芝生の前だったので、皆さん座ってじっくり聴いていたり、芝生で寝っ転がりながら聴いてくれていました。

It was another enjoyable performance. David's "Dish percussion" was great also. Today we didn't play at the usual north-east corner but a little south of it. There are a lot of benches at the spot and we were right in front of a lawn so people were listening to us sitting down on the benches or laying on the lawn without haste.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!