6/02/2008

Book Off

 次のギグまで4時間半ありました。選択肢は2つです。片道1時間かかるブルックリンの自宅に帰って2時間半ほど練習するか、または4時間半マンハッタンで時間を潰すかでした。私は前者を選んだところで、生来ナマケモノのこの私が寸暇を惜しんで練習をするなどということはありえない話ですし、さらに2時間も移動時間として潰すのが非常に無駄なような気がしまして、マンハッタンに残ることにしました。というわけで、今日は時間を無駄遣いすることを決め込み、私にはマンハッタンで大好きな場所が2つあるのですが、その両方に行くことにしました。それはドラマーズ・ワールドとブックオフです。

I had four and a half hours to kill till the next gig. I had two choices; one, going home in Brooklyn which takes two hours to make a round trip and practice for two and a half hours, two, staying in Manhattan and going to my favorite places. It didn't even take a second for me to choose the latter. I have two favorite places in Manhattan that are Drummer's World and Book Off.

 ドラマーズ・ワールドの事はいずれ書くとして、ブックオフのニューヨーク店に行きました。さすがに良書が揃っています。その上に私には一番嬉しい漫画の品揃えも豊富です。4時間半の時間のうち2時間半はそこで過ぎて行きました。ブルックリンにも店を出してくれんかな。

I'll write about Drummer's World sometime soon. Book Off is Japan's largest used book chain store. If you haven't been there you definitely should go there. There are great collection of used book in Japanese and in English book as well. As the matter fact, the first floor is totally dedicated to used English books and CDs. I spent two and a half hours in there today.

Book Off
14 E 41st St. (b/w 5th & Madison Aves)
NYC, NY
Close to Grand Central Station

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!