6/04/2008

Sarina Suno Quartet @ Thailand Cafe

 今日も楽しいタイランド・カフェでのギグです。8時に始まる予定なので7時半に着くようにベースとアンプを担いで電車に乗りました。7時を回り、地下鉄がマンハッタン橋を越える3分間ぐらいの間、イースト・リバーから望むマンハッタンの景観が車窓から飛び込みます。そこをベースを抱えながらボーっと窓の外を眺める中年の東洋人の携帯が鳴りました。ギターのハラからでした。

「今、どこだ?」
「マンハッタン・ブリッジだけど」
「あのさ、言うの忘れてたんだけど、今日は7時に始まるんだよね」

 どええええええ!この中年の東洋人はこともあろうに、大量輸送の公共交通機関の中で仕事帰りでお疲れのアメリカ人の方々に、日本の汚い罵りの言葉を大声で聴かせてしまうところでした。アメリカ人の方々、ごめんなさい。
 アホかい!なんで7時に始まるギグのことを7時10分に言うんじゃあ!

It's the usual joyful enjoyable gig at Thailand Cafe today. It was starting at 8pm so I left home with my bass and an amp to give me enough time to arrive there by 7:30pm. The time was a little after 7. I was on a subway which was passing Manhattan Bridge, and was looking at the scenery of Manhattan over the East River from a train window. The cell phone of this middle-aged Asian man, who was hugging the bass and looking at the outside of the window vacantly, rang. It was from Hara the guitarist.

"Hey, where are you at?"
"I'm right on Manhattan Bridge."
"Bro, I forgot to tell you but the gig was starting at 7 o'clock."

WHAAAAAAAT!! This middle-aged Asian man almost screamed Japanese dirty swearwords in the public mass transit and almost made innocent American people in the train hear that. American people, I'm so sorry.
Brother, don't you tell me the gig was suppose to start at 7pm on 7:10pm!

Sarina Suno (violin)
& Hara Garacci (Guitar)

 7時40分ごろに到着し、だいたい76秒ぐらいでセットアップを終え、3曲目の途中からギグに参加しました。なーんも悪いことはしてないのに大遅刻の体でしたよ。ああ、もうハラにトップロープに上ってダイビング・ヘッドバットをかましてしまうところでした。

I got there about 7:40, set up in about 76 seconds or so and jumped right in in the middle of their third tune. I didn't do anything wrong but looked like I was really late for the job. Aaaahhh, I almost climbed to the top turnbuckle and gave Hara a Diving headbutt.
Me & Rohin Khemani (Drums)

 今日はお客様に日本からプロデューサーの木全信(きまた・まこと)さんとブルースカイ・エンターテインメントからビッグバンド・リーダーの奥田英人さんとパーカッショニストのどれみ♪さんが来て下さいました。ギグの終わりにどれみ♪さんから「関西の方ですか?」と聴かれました。そんなー、あほなー、なんでやねん。ワシ、東京から来ましてん。「なんか、サービス精神が関西のノリだったもので………」。ほっほっほ、それ最高の褒め言葉やで。そして奇遇にも、いつも見慣れた写真家の高井花代さんも同席していました。「姐さん、こんな所で何してんねん?」(もーえーっちゅうねん)。どうやら、お仕事中だったらしく、我々が演奏している写真をいっぱい撮って下さいました。皆さん、またおいで下さい。

We had some notable guests from japan in the audience today: Makoto Kimata (producer), Hideto Okuda (Big band leader from BlueSky Entertainment) and Doremi (percussionist). Also my old acquaintance, Hanayo Takai (photographer), came to catch our show. Thank you all for coming and please come again any time.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!