6/24/2008

George Carlin (1937-2008)

 コメディアンのジョージ・カーリンさんが亡くなったそうですね。この人は昔からパワフルな人で、例えて言うなら下ネタを連発する談志師匠とか島田紳助さんといったところでしょうか。オーストラリアの高校に行っている時に、この人のカセットを友達が持ってきて、友人一同、死ぬほど笑い転げました。アメリカに来て彼の『ブレイン・ドロッピングス』という本を買ったのですが、これは私がおそらく人生の中で一番笑った本です。変な話ですが、ボストンで本当に好きだった女の子にフラれた時に手に取った本は、三島由紀夫とこの本でした。泣き笑いしていたのを覚えています。

 ジョージ・カーリン氏のご冥福をお祈りいたします。

I just heard the comedian George Carlin had passed away. When I was in a high school in a rural town in Australia, a guy brought a cassette tape of George Carlin to a school-trip and we all laughed our butts off in a bus. Then I came to America and bought one of his books called "Brain Droppings." The book is one of the funniest book I have ever read in my life, which contains full of his crooked sense of humour. This book is so wrong and so twisted, but the funny thing was that, when I was totally rejected by the girl I loved in Boston, the only thing I did was read two books; a book by Yukio Mishima and "Brain Droppings." I was laughing and crying at the same time.

May Mr. George Carlin's soul rest in peace.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!