6/19/2008

Maurice Victor

 奴は私よりも5年と364日ほど年長で、最初にメルボルンの短大で会った時はギターが段違いにうまかったので声をかけられなかった奴で、うまいからといってそれを鼻にかけずにリハを始める時間が遅れてもずっと待ってくれる奴で、気楽に何にでも『気にすんな』と答える奴で、一緒に2年間も練習して、なぜか二人揃ってチャイニーズ・ロック・バンドに入ってしまって、卒業して、私がアメリカに行く時には壮行会を開いてくれて、私がアメリカに来た1年後に同じボストンの音大に留学して、ルームメイトとして1年間くらして、猫好きの料理好きのお茶好きな奴で、ベジマイトというオーストラリアで唯一まずい食べ物も大好きで、私が沈んでいる時に何度となく助けてくれた奴で、大学を卒業した後に彼はテキサスへ、そして私はニューヨークへと行きました。今はオーストラリアに帰って幸せに暮らしています。

 モーリス・ビクターは私のオーストラリアの一の親友です。彼の明るさにどれだけ救われたか知れません。そんな彼から久々にメールが届きました。『俺、結婚するんだ!』と喜び一杯に書かれてました。モーリス、おめでとう。最高に幸せな人生を送ることを遠い国から祈ってるよ。良かったね。

He is five years and 364 days older than me, whom I hesitated to talk to because he was so good at playing the guitar in the junior college in Melbourne, the kindest guy unlike other good players and always kindly waited till the time of rehearsal even if it was pushed back quite a bit, an easygoing bloke who answers "no drama" to almost everything, practiced together for two years, accidentally joined a Chinese rock band two of us together, graduated from the junior college, threw a surprise good-bye party for me, saw me off to America, came to America one year later from me, went to the same music college in Boston, lived together as a roommate for a year, loves cats, loves cooking, loves tea, even loves Vegemite which is pretty much only bad food in Australia, helped me a countless times when I was having lousy days, went to Texas and I went to New York after the graduation. Now he is back in Australia having a happy life in there.

Maurice Victor is my bestest mate in Australia. I don't know how many times I was saved by his cheerfulness. Today he dropped a line via email and said "I'm getting married!" Wow, that's the greatest news, matey. Congratulations Mauricie!! Be well and be happy. You are a good man. You deserve and I want you to have the best and the happiest life.

Illustration: Southern Cross Cafe

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!