6/26/2008

Session @ Enrique's

 今日は友人のエンリケのブロンクスの新居でセッションをしました。ピアノに及部恭子さんを迎えてのセッションでした。いやー、久しぶりにジャズだけを弾いたなって感じです。楽しいセッションでした。

We had a session at my buddy Enrique Haneine's new home in the Bronx. Dear friend of ours, Kyoko Oyobe, came to join us and we only played jazz. I think I have not played only jazz neither for a gig nor for a session for a long time. It was a fun session.


 エンリケとは長い付き合いですが、こんなものがピアノに貼ってあるなんて知りませんでした。ピントが合ってなくてすみません。ここには『備品管理表、葛飾区立学校、年月日、S44.10.29』と書いてあります。ええええ!?このピアノ、元は葛飾区の学校のものだったんですか?しかも昭和44年(1969年)ということは、40年前のピアノらしいですね。エンリケはニュージャージーのピアノ屋さんで中古で買ったと言ってましたから、遠い昔に誰かがアメリカに持って来たものか、日本人学校にでも寄贈されたものなのかもしれませんね。
I have known Enrique for a long time but I have never noticed that this tag was sticked onto his piano. It says "Equipment of the schools of the Ward of Katsushika, October 29, 1969." Katsushika is a ward of the City of Tokyo. Wow, this piano is from all the way across Pacific Ocean and American continent. He said he bought it at a piano store in New Jersey. I guess somebody brought it into the US long time ago. It sure is a small world.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!