6/25/2008

Sarina Suno Quartet @ Thailand Cafe

サリナちゃんです。おっ、今日は見た事ない白いベベを着てます。
Sarina with the white cloths I have never seen
 今日は私のブログ・エントリーの136回目を記念してイースト・ヴィレッジのタイランド・カフェというレストランに来ております。そうです、いつものサリナちゃんとハラのギグでございます。ただ、今日はやたらと誕生日の客がいましたね。5、6組はいたのではないでしょうか。そうそう、いつもお世話になってるウエイターの一人のジュニア君も今日が誕生日でした。統計的に見て生まれる人が多い日って、あるんですかね?

Commemorating my 136th entry on my blog, we came to Thailand Cafe in East Village. Well, yeah yeah, that was the usual weekly gig at the Thai restaurant. What was unusual was that there were a lot of birthday parties going on. We were there for maybe three hours or so and I saw five or six birthday parties. Normally we have none, two at the most. It was also our favorite waiter at the restaurant, Junior's birthday as well. Hmm, is there the day when more babies are born than other days statistically?

ハラです。最近はジムに通ってダイエットしてるとのことです。ふっふっふ、彼も私と同様、ダイエットとリバウンドを繰り返す無限地獄にハマるのも時間の問題でしょう。
Hara started going to gym and going on diet. Ha-ha, you are about to enter the hell I'm in, which you keep repeating diet with prolonged hunger and the weight bouncing back eternally.

 今日のドラマーは旧友のローインでした。3週間ぶりですね。やっぱり彼の腕のみならず性格の良さもあり、演奏していて一番気持ちいいドラマーです。休憩時間になかなかコアなインド式のリズムを教えてくれました。インドの音楽はリズムもハーモニーも複雑で知られています。彼が軽〜くやってみせてくれたリズムもかなり複雑でした。1つのビートを4つに分けて7つずつに区切って、1と4と7にアクセントを付けて演奏するというものです。何を言っているか分からないでしょう?大丈夫です、私も分かってませんから。

Today's drummer was my old friend Rohin Khemani. It has been three weeks since we played last time. He is the drummer I feel the best to play with because of not only his skill but also his great personality. On our break, he showed me an Indian rhythm. Indian music is known for its complicated harmony and rhythm. The rhythm he played like nothing was extremely complicated. You divide a beat in four subdivisions, group those subdivisions in seven and put accents on 1, 4 & 7. You don't know what I'm talking about, right? That's all right, neither do I.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!