5/20/2008

An Aussie in New York

 昨日、私がベースソロをしている途中で一人の客が話しかけてきました。
「お前、ダンデノングから来たのか?」
 ニューヨークでは絶対に聞かない名前が出てきました。この名前で真っ先に思いつくのは私がオーストラリアのド田舎に住んでいた時の近くの町です。そこまで大きい町ではなく、電車の駅があったのは覚えているのですが、ギグをやった事もなければ、行ったこともありません。マウント・ダンデノングという山もヴィクトリア州のどこかにあったとは思います。どっちにしろ、ニューヨークで聞く名前ではありません。その客はこう続けました。
「俺もオーストラリアから来たんだ。お前、メルボルンから来たんだって?」
 うわあおっっ!間違いない、この人、ご近所さんだ!バリバリの地元じゃないですか。
 「俺はフランクストンに住んでて、高校はバクスターにあって、大学はボックス・ヒルにあった!」
 普段なら、こんなコアな地元の名前などメルボルンでも南東の地域に住んでいた人以外に出しませんが、ダンデノングを知っているのならば、この名前を知らないわけはありません。彼はどこに住んでいたのか訊きました。
 「いや、俺はシドニーから来たんだ。ダンデノングはただ訊いてみただけ」
 あれあれあれ?シドニーなんてバスで12時間も離れてますよ。なんでシドニーもんが、そんなコアな地元の名前を知ってるのでしょう。その理由を訊きたかったのですが、我々のセットが終わる前に帰ってしまいました。
 うーむ、あれは何だったのだろう。なんで突然、ダンデノングの事を訊いたのだろう。この世はナゾだらけです。

Something weird happened last night. A guy asked me while I was playing my bass solo.
"Are you from Dandenong?"
That was the weirdest question I had ever been asked in New York. Well, Dandenong I know is a small town close to where I used to live in Melbourne. I know there was a local train stop in there, which means it's a small town but not that small, but I don't think I have neither ever gigged nor ever been there. As I wrote, the town is small. I think there is the mountain called Mt. Dandenong somewhere in Victoria as well. Anyway it's not the name you hear in the Big Apple. Then he continued.
"I'm from Australia. You are from Melbourne, eh?"
Oh my bloody God. This guy IS talking about Dandenong, Melbourne. He is my neighbour. He is from my neck of the woods.
"I used to live in Frankston, my high school was in Baxter and went to the college in Box Hill."
I would never quote these names of small rural towns unless the person who's talking with is from southeast area of Melbourne. If he knows Dandenong, he sure knows these local names. I asked where he was from.
"I'm from Sydney. I just wanted to ask if you are from Dandenong."
....what? Sydney is twelve hours away by bus. Why did a bloody Swans supporter ask me for the name of such a small town in Melbourne. He went home before we finish the set so I couldn't ask about it.

What the heck was it? Why Dandenong? Mmm, life is full of mysteries.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!