5/08/2008

Sarina Suno Quartet's rehearsal

 今日はサリナちゃんとハラのバンドのリハーサルです。2人ともギグで大忙しなのですが、寸暇を惜しんで練習し、作曲し、ブッキングし、宣伝をし、………。今日はそのモロモロの仕事の合間にリハーサルをするということで、ドラムのローインと一緒に彼らのアパートに伺いました。
The band rehearsal at Sarina & Hara's. They just don't waste a minute. Both of them are packed with gigs and if they are not doing gigs, they practice, compose, work on booking, work on publicity etc. Today, Sarina and Hara scheduled a rehearsal for Sarina Suno Quartet. I and Rohin the drummer paid a visit respectfully.
 ハラはいつも難しい曲を書くのですが、今日の新曲もその例に漏れず13.5拍子という、とんでもない曲を書いてきました。(ああ、まったく、こいつは………)。私はミュージカル・シアターで十シーズン以上やってきて、エグい譜面もかなり読めるように鍛えられているのですが、そんな私でもハラの曲は難しかったです。
Hara ALWAYS writes hard tunes. Today's new tunes were, as always, devastatingly hard and one of the tunes has 13 and half beats per measure. (Oh what are you doing, Hara....). I am a veteran of musical theatre, have played more than ten seasons and had to sight-read all kinds of weird tunes in there. In my 15 years of musician life, the theater tunes were the toughest tunes to read. Well, Hara's tunes rival that.

 ま、なんとかリハが終わり、その後にローインと遅い昼食を食べに行きました。1年ぐらい会ってなかったので、お互いの近況報告などをして、旧友と心地よい時間を過ごしました。そして、昼食もおごってくれました。ローイン、ありがとう。次は私が持ちましょう。
After we survived the rehearsal, Rohin and I went to have some late lunch. We haven't seen each other for about a year, so we talked about what's been up to. That was a great conversation. He also bought me a lunch! Thanks Rohin. Next one is my shout (meaning "my treat" in Australia)

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!