5/29/2008

Political Compass

 皆様、ポリティカル・コンパスというサイトをご存知でしょうか。政治と経済に関した設問があり、それに答えると自分の思想が右か左かが分かるというものです。これがプラス10(右より)からマイナス10(左より)のスケールで座標上に表されます。政治に関しては0.4で保守と出ましたが、限りなく0に近いので中道ですね。経済に関してはマイナス2.94で、左よりでした。なかなか答えに困るタフな質問もかなりあり、大変に興味深いです。まあ、どれだけ精確かは分かりませんが、自分がどこらへんの位置にいるかのいい目安になると思います。ただ、私は数学用語でいうなら第二象限と第三象限あたりにいるわけなんですが、これは日本語版でやった場合です。英語版でやると政治はマイナス5.54で経済がマイナス5.38でド左で、第三象限のド真ん中です。おそらく、私の周りの友達がこのテストを受けたら、みんなここらへんの位置に行くと思います。
 お試しあれ。

日本語版ポリティカルコンパス(実際のテストはこちら

Do you guys know the site called "Political Compass?" There are six pages of questions about politics and economics and if you answer all of them, they will put you on the coordinate system and show you if you are on right or left, authoritarian or libertarian.

The blow is the result of the test. I'm on, in math-babble, the third quadrant. I'm a Libertarian/Left. I think 90% of people around me will be in this quadrant.

Some of the questions are super tough to answer. Well you should try it. Whether this political compass is accurate or not, just answering those tough questions will clarify your own thoughts.

Link to Political Compass

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!