5/15/2008

Sarina Suno Trio & Friends in Washington Square

 今日はいつものトリオでワシントン・スクエアでやる約束だったのですが、雨の予報があったので『やっぱ、やめない?』と、ハラから電話がかかってきました。まあ、私としては日曜のコンサートまでに指を治さなくてはいけないので、休むのは全く構わないよ、と伝えました。
 そして2時間後、空は雲量は多いものの、気温がだいぶ上がり、天気予報に反してお天道様が燦々と輝いてました。その時、ハラから再び電話が。『やっぱ、やらない?』
A weatherman said that it was going to be rain in New York today. Sarina, Hara and I were supposed to play in Washington Square, but Hara called me and said, "Hey Ippei, we are off today." Fine with me. I have to heal my fingers before the concert on this coming Sunday, so I can rest my fingers.
Then a couple of hours later, although the clouds were still in the sky, the sun was shining strong and the temperature rose to 70F plus. I was practicing cello at my home and got a phone call from Hara again. "Hey Ippei, we are on today."

ついさっきまで、やるかどうか迷ってたのに………
Though they were of two minds about doing it a little while ago....
今はやる気満々じゃないですか!
They have lots of steam now!

 『え?やるの?』。私は『これから買い物に行って、洗濯に行って………』とほぼ休日モードでプランを立てていたのですが、夏休み中に突然呼び出しをくらった中学生のように、脱兎の勢いでワシントン・スクエアへと駆けました。
"What? Really?" My mind was totally in the day-off mode until Hara gave me the second call. I rushed to Washington Square with the light speed.

今日は二人の友達ができました。ドラムのアレ・ジュリアーニとカホーンのフィリッペ・レイデンバックです。今日はずっと一緒に演奏しました。
We made a couple of new friends today. Ale Giuliani (Drums) and Philippe Leydenbach (Cajon). We played together from the start to the end today.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!