5/03/2008

The Musical "Godspell" @ Our Lady of Nazareth Academy (Day 3)

 天気は一昨日あたりから春先だというのに雨が続いていますが、今日もたくさんの父兄の方々が講堂に入っていました。最終日の今日も何事もなく無事に舞台を終了しました。舞台後にちょっとしたセレモニーがあり、生徒達から先生や私たち伴奏者に花や贈り物が手渡されました。
Although it has been raining for the past few days in the beginning of the Spring time, Lots of parents and friends showed up for the play. The last performance has ended successfully and there was a small ceremony after the play. The students were showing appreciation to all the teachers, the backstage guys and us musicians. I got a flower of rose. nice!

熱中して劇を見るハラ
Hara was really into the play

 それにしても、アメリカ(オーストラリアもそうでしたが)の中高生は本当に音楽とか演劇とかを積極的に楽しんでますよね。私の日本の中学と高校でも演劇部はありましたが、そこまでの人数はいませんでした。こっちでは授業の一環として取り入れられ、演劇も音楽や美術のように取れて、単位ももちろんとれます。こういう土壌でこそ、若い才能を発掘できるというものです。
ギターのハラ、ドラムのブレントとベースの私です。サックスとフルートのリリカさんは最終日だけ来れませんでした。
The supporting musicians: Hara (Guitar), Brent (Drums) and Ippei (Bass). Ririka (Fl & Sax) couldn't make the last performance.

 10時半頃にボストンを出て、ドラムのブレントとギターのハラを送って行き、夜のハイウェイをノンストップですっ飛ばしてニューヨークに帰ってきた時には、すでに時計は朝の4時を回っていました。明朝は7時半に起きて桜祭りのコンサートに行かなくてはなりません。
We left the school around 10:30pm. I dropped off the drummer in Boston, drove like a maniac to New York, kicked Hara out in East Village, then finally I got home in Brooklyn little after 4am. This is not the end of it. I have to get up around 7:30am to go to the festival gig in White Plains. Oh well.
ロビーとも三日ぶりの再会!
Haven't seen this guy for three days!

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!