5/26/2008

Hot money

 今日はもう一本、夜にギグがあるはずでした。公園で弾き終わった後にスターバックスで3時間ほど時間を潰して、サリナちゃんとハラのアパートに行きました。ところが連絡不行き届きがあり、今日はメモリアル・デーで店が閉まってしまっているという事でした。先に店に着いていたローインから、そう連絡があったそうです。まあ、よくある事なので仕方がないので、別に誰を責めるわけでもなく、そうそうに立ち去ろうとしました。すると、サリナちゃんとハラが自腹を切ってお金を渡してくれようとはしました。これを私も受け取るわけにはいかないので、『いや、いいよ』『いや、受け取って』というやり取りが繰り返され、1分後には『絶対に受け取らんぞ、カスゥ!』『さっさと受け取らんかい、ボケェ!』となり、サリナちゃんが一言『ハラ、燃やしちゃって』と言うと、ハラがコンロに火をつけ、お札をくべようとしました。

ぎゃああああ、待てえええ!

 一平の根負けでございます。一平は生まれて初めて、コンロの炎で暖まったお札を受け取りました。

I was suppose to do another restaurant gig with the same quartet tonight, so I killed time at a nearby Starbucks for three hours and went to Sarina and Hara's appartment. Unfortunately there was a miscommunication between us and the restaurant. Rohin whom arrived there first found out that the place was closed observing the Memorial Day. Oh well, it's sucks but happens all the time. I wasn't going to point fingers on anybody and was about to head home. Then Sarina and Hara took out some money out of their pocket and tried to give it to me. Since it was nobody's fault, I could not accept the money so I said "hey, don't worry about it." "No, no, please take it." After a minute of conversational give-and-take, the words became "I WILL NOT TAKE IT, YOU @#$%%!" "JUST TAKE IT, YOU*&^%$#!" Then Sarina said "Hara, just burn it." Hara lit a fire on the cooker and was putting the bill on it.

GYAAAARRRGH, WAAAAIT!!

I lost. For the first time in my life, I accepted the bill which is warmed up by a cooker.

写真提供 (The pic is from) アイコンワールド

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!