5/13/2008

Sarina Suno Quartet in Washington Square Park

 やっと晴れました!今日も明日も晴れだそうです。あまりに天気がいいので、またワシントン・スクエアまで繰り出して、演奏してきました。
Sun is shining today! The weather forecast said today as well as tomorrow is sunny. The weather is too good to stay home so we all went to Washington Square Park to busk in there.

 葉桜です。どの木々も新芽と若葉に覆われていて、夏を予感させます。
It's a cherry tree. Its flowers had fallen and covered with buds and new leaves. Trees are forecasting Summer's coming in their own way.

 しかし我々に近づく不吉な影が………。演奏し始める寸前で公園の支配者として君臨するパーク・レンジャー(公園の監視員)がやってきました。一言「演奏する許可証はあるのか」と。言葉こそ事務的ですが、体中から警察官とか不良少年独特の怒りのオーラが出てます。許可証なんて、そんなもん、あるわきゃありません。変な話なんですが、ニューヨークの公園ではアンプさえ使わなければ結構なボリュームで演奏しても許されるところが暗黙の了解であるんです。だから、トランペットとかドラムとかが公園の端から端まで届くような音で演奏してても何も言わないのに、アンプが存在しているかどうかで取り締まりをしてるんです。まあ、運が悪かったんです。

Usually the park rangers are inclined to ignore the buskers and keep on walking. The ranger today happened to have good sight and spotted Hara's tiny portable guitar amp. I'm not sure the park regulation but people always busk in there and the rangers usually ignore us AS LONG AS the buskers are not using any amplifiers. So it's like this: trumpets and drums playing with the volume reaching every corner of the park --- good, guitars with the small tiny amp powered by six AAA batteries --- bad. It was just a bad luck.

 ギターがいなくなってしまったので、今日はちょっと無理しました。ちょっと無理をし過ぎて指が4本イってしまいましたよ。柔術をやってる時でさえ、こんなに指は壊さなかったのに………(まあ、他の全ての箇所はいろいろと壊れてましたが)。私も34だし、そろそろペース配分ってものを覚えなくてはいけませんね。あ、イカン、今週末はベースでオーケストラのコンサートがあるんだった。
I forced myself to cover for guitar and, as a result, I got injury on four of my fingers. I didn't get this much injury on my fingers even when I was doing jiu-jitsu. (Well, I got injury in everywhere else though). Now I'm 34 and should learn to pace myself. Oops, I remember that I have to play the bass for an orchestra concert this weekend.


 右手を隠しているのは見るも無惨な状況になっているからです。ローインが「その傷の写真を撮って、その傷の部分に黒いタグで『あまりに気持ち悪いので修正しました』って書いてブログに載せたらウケるぞ」と言いました。あのね、日本にいる叔母たちもこのブログ見てるんだから、そんなの見たら卒倒するって。
I'm hiding my right hand because it's gross to show. Rohin said that I should take the photo of the scar and put the black tag says "CENSORED because it's so gross." Hey, my aunts in Japan are reading this blog as well and they'll faint if they see this.

 1時間後にアコースティック・ギターを持って帰って来たハラが合流し、計3時間ぐらい演奏しました。指が取れてしまうかと思いました。
Hara came back with an acoustic guitar and joined us. We played about three hours in total today. I thought my fingers were going to fall.
 この日、いつもこの公園を散歩してる写真家で画家のロイドさんが親切にアコースティック・ギターを貸してくれました。ロイドさん、本当にありがとうございました。
The professional painter and photographer Lloyd who was walking by and watching us playing kindly rent us his acoustic guitar. Thank you very much Lloyd.


 ドラムソロを叩くローイン。ギャラリーを集めてました。
Rohin playing a drum solo. Galleries were gathering around him.


オ☆マ☆ケ
サリナちゃん三連発
Extra Pics of Sarina!!

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!