5/02/2008

The Musical "Godspell" @ Our Lady of Nazareth Academy (Day 2)

 今日も良いショーでした。初日に比べて高校生たちもまとまりが出て来ていて、ミュージシャンも伴奏しやすくなりました。そうそう、書くのを忘れてましたが、女子高なのに男の子が写真に数名写ってますが、彼らは近くの高校の生徒だそうです。

Another good show today. The students were much more together and, for us musicians, it was much easier to accompany them. I forgot to write that this high school is an all-girls high school and a few boys on the picture is the ones from other high schools close by.

 私はここWakefieldという町には以前に来たことがあるとは分かっていたのですが、今日の今日まで思い出せませんでした。ここは私がまだブラジリアン柔術に燃えていたころ、柔道の投げ技を習うために、アテネ・オリンピックの柔道の銅メダリストでもあるジミー・ペドロ先生の道場にたびたび出稽古に来ていた町でした。その道場は立ち技を勉強させていただいた所でもあり、私にとっては柔術に決別した場所でもあります。この道場に出稽古に来ている時に一瞬の気のゆるみで私は足首を負傷し、そのまま引退となってしまいました。もう4年も前の話です。

I vaguely remember that I have come to this town, Wakefield, MA. Now I remember that I used to come to Wakefield to practice martial arts at the judo academy of the Bronze medalist of Athene Olimpic, Jimmy Pedro sensei. When I was really into Brazillian Jiu-jitsu, I studied the standing technique of judo in here, and also, this is the place I parted from jiu-jitsu. I got severe injury on my right ankle when I was practicing at the academy. I couldn't continue doing jiu-jitsu because of that and retired from it. It was four years ago already.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!