5/22/2008

Sudden change of routes and schedules of subways

 ドえらい目に遭いました。ニューヨークの地下鉄は工事やら整備やらで、突然のダイヤ変更に路線変更など、本当に滅茶苦茶になる時が多々あります。昨日は見事にそれに捕まってしまいました。たいがいは夜中に工事をやっているので、私も気をつけるようにはしていたのですが、昨日はうかつでした。私はQラインという線を使っているのですが、それが朝の5時まで下りが不通になると言うのです。お陰で別ルートを通るハメになり、5回乗り継いで家に帰りました。普段は1時間もかからないのに、重たいベースをかついで3時間半もかかりましたよ。

What a bloody day! Bloody MTA changes the schedules and the routes quite often and quite suddenly for maintenance and stuff. I got caught of that last night after the gig. Usually it take an hour to get home from East Village but last night, it took me three and half hours. I got home about 3am. I had to take a completely different route, had to change trains five times and had to wait long time on each time I changed trains because the trains were on late-night schedule. Oh bloody thing.

No comments:

Instagram feed!

Instagram Map!